eHuisartspraktijk.nl

Triage en communicatie

Iedereen communiceert vanuit zijn eigen ervaring en referentietiekader. Bij triage mag het niet uitmaken welke triagist de telefoon aannneemt. Het beeld moet eenduidig zijn en op basis van objectieve informatie gevormd zijn, zonder oordeel, mening of aaname. De uitkomst (urgentie) zou steeds hetzelfde moeten zijn. Dit vraag om efficiënte en effectieve communicatie.
€ 70,-

Kenmerken

90 minuten
2 accreditatiepunt + certificaat
365 dagen

 Inhoud

In deze cursus leer je op welke manier je het beste kunt communiceren tijdens een triagegesprek en welke principes van communicatie je hierbij kunnen helpen. Daarnaast oefen je met het toepassen van de theorie in casussen.

Voor wie: de cursus is zowel voor triagisten in opleiding als voor triagisten die de principes van communicatie willen herhalen.

Doorlooptijd: de cursus zal inclusief de toets ongeveer 1,5 uur duren en de cursus is geaccrediteerd met 2 punten onder nummer 410606. Je kunt zelf de accreditatiepunten bijschrijven in je register .

Je kunt de cursus tussentijds afsluiten, de voortgang blijft bewaard. Tip: maak de cursus op een rustig moment.